MeetDenmark logo
PCMA

Ledig stilling

Foto: MeetDenmark

Samarbejdsorienteret projektleder til udvikling af mødeturismen i Danmark

Møder, messer og kongresser er en vigtig del af dansk turisme. Erhvervs- og mødeturismen udgjorde således 22 pct. af omsætningen og 37 pct. af beskæftigelsen i dansk turisme i 2022, hvor branchen stadig var mærket af pandemien.

Ud over de direkte turismeøkonomiske effekter har erhvervs- og mødeturismen også et markant bredere erhvervs- og samfundsmæssigt potentiale. Når internationale forskere, beslutningstagere mv. kommer til kongresser, møder og messer i Danmark udgør det en platform for innovation, internationalisering og vækst i dansk erhvervsliv. Samtidig kan erhvervs -og mødeturismen være et instrument til at skabe en mere bæredygtig vækst i dansk turisme - bl.a. fordi erhvervs- og mødeturister typisk kommer uden for højsæsonen og har et væsentligt højere døgnforbrug end ferieturister.

Det nationale udviklingsselskab for erhvervs- og mødeturisme, MeetDenmark, arbejder for at udnytte og styrke erhvervs- og mødeturismens samfundsøkonomiske potentiale. MeetDenmarks sekretariat er placeret hos Wonderful Copenhagen, men vi arbejder på tværs af hele Danmark. Vi samler, udvikler, analyserer, deler og operationaliserer ny viden for at styrke branchens udvikling og internationale konkurrenceevne.

MeetDenmarks medlemskreds udvides nu med syv danske destinationer, som alle ønsker at satse mere på erhvervs- og mødeturismen. Og det er her, hvor du kommer ind! Der vil i de kommende år være fuld damp på kedlerne i MeetDenmark for at understøtte udviklingen af erhvervs- og mødeturismen på tværs af landet og indfri ambitionerne i den nye nationale turismestrategi. Vi har derfor brug for en dygtig projektleder, som kan udvikle og lede vores indsats inden for mødeområdet de kommende 3 år. Du vil blive en del af MeetDenmarks sekretariat på tre medarbejdere og Wonderful Copenhagens IMPACT afdeling, hvor +20 medarbejdere arbejder med erhvervsturisme og bæredygtig omstilling.

Om dine kerneopgaver:
Stillingen i MeetDenmarks sekretariat er en kombination af projektudvikling, -ledelse og -administration. Dertil kommer rollen som sparringspartner for de nye medlemsdestinationer, der i de kommende år skal styrke deres viden, kompetencer og produkter inden for mødeområdet – særligt målrettet internationale markeder. Nogle af de primære opgaver er følgende:

  • At udvikle og gennemføre kompetenceudviklingsforløb inden for mødeområdet for medarbejdere på MeetDenmarks nye medlemsdestinationer – og selv stå for dele heraf.
  • At fungere som viden- og sparringspartner for de nye medlemsdestinationer, så de står bedst muligt rustet til at udvikle den lokale erhvervs- og mødeturisme.
  • At udvikle og implementere nye fælles initiativer mhp. fremme af mødeturismen i Danmark. Dette skal ske sammen med medlemsdestinationerne og andre relevante interessenter.
  • At projektlede større projekter med mange interessenter – fx en potentiale- og markedsanalyse, som skal stille skarpt på medlemsdestinationernes erhvervsturismeprodukter, -potentialer og -markeder.
  • At kommunikere eksternt omkring foreningens indsatser og resultater på mødeområdet (fx via LinkedIn, hjemmesider, konferencer, webinarer mv.)
  • At drive og facilitere erfaringsudveksling og videndeling på tværs af destinationerne.
     

Den perfekte kandidat:

  • Har en relevant uddannelse
  • Har viden og erhvervserfaring inden for erhvervs- og mødeturisme, særligt forretningsområderne M&I og messer (fx fra en destination, bureau eller som mødekøber/-sælger)
  • Er kommercielt tænkende
  • Har erfaring med og lyst til projektudvikling, -ledelse og -administration
  • Har erfaring med og lyst til at arbejde i en partnerbaseret dagligdag
  • Har mod på og kompetencer til at fungere som sparringspartner for medlemsdestinationerne. Sparringspartnerrollen medfører løbende dialog og besøg hos medlemsdestinationerne, hvilket i perioder vil medføre en del indenlandsk rejseaktivitet.
  • Er samarbejdsorienteret, proaktiv, ansvarsbevidst, engageret og evner selvstændigt at drive projekter fra start til mål
  • Er en positiv person med godt humør og mod på nye faglige udfordringer.
     

Vi tilbyder:

  • En 3-årig fuldtidsstilling i en ambitiøs afdeling med en uformel omgangstone og et fantastisk sammenhold
  • En stilling i hjertet af dansk turisme med stor kontaktflade på tværs af destinationerne og turismeaktørerne i hele Danmark. Arbejdspladsen er hos Wonderful Copenhagen, men der er løbende tæt kontakt med turismeaktører på tværs af Danmark.
  • Mulighed for at bidrage til den bæredygtige omstilling og vækst i en af verdens største industrier
  • En attraktiv internationalt orienteret arbejdsplads med gode muligheder for fortsat faglig udvikling og et stærkt fagligt miljø inden for erhvervs- og mødeturisme
  • En variereret dagligdag med en bred pallette af forskelligartede opgaver.
     

Du har finde mere information om MeetDenmark på www.meetdenmark.dk. Hvis du har spørgsmål til stillingen, kan du kontakte MeetDenmarks sekretariatsleder Peter Dyhr Andreassen på e-mail pda@woco.dk eller mobil: 29102607

Ansøgning og CV indsendes senest fredag den 29. november 2024.

Vi ønsker stillingen besat hurtigst muligst. Vi afholder 1. runde samtaler den 9. og 10. december og anden 2. runde samtaler mandag den 16. december 2024.

I den sidste del af rekrutteringsprocessen anvender vi test og en lille case. Vi modtager ikke ansøgninger sendt som brev eller e-mail, ligesom vi ikke modtager ansøgninger efter fristen.

Søg stillingen her

 

Ansøgningsfrist
29-11-2024

Peter Dyhr Andreassen PDA
Kontaktperson

Head of Stakeholder Relations

pda@woco.dk