Trend C: Hybride muligheder
De nye hybridløsninger blev af flere eksperter spået til at revolutionære hele erhvervs- og mødeturismen. Post covid-19 er forventningen, at hybridformatet kommer til at spille en rolle, men i et mindre omfang end forventet.
Selvom hybridmøder på mange måder kan virke appellerende, så kommer afviklingen af dem ikke uden betydelige omkostninger og de virtuelle deltagere ønsker også en engagerende og højkvalitetsoplevelse. For nogle typer af møder, særligt de mindre, vil hybridformatet stadig spille en vigtig rolle. Denne type af møder vil dog typisk blive afholdt internt i organisationen, og påvirker derfor ikke mødestederne. I kontrast til dette peger flere rapporter på, at hybridformatet kan spille en vigtigt rolle, når det kommer til at øge det samlede deltagerantal ved større konferencer og kongresser. Hybridløsningerne handler derfor om at øge størrelsen på den samlede målgruppe, ikke reducere antallet af mennesker, der deltager personligt, da værdien af sidstnævnte er meget højere. Faktisk kan hybrid være et nyttigt promoveringsværktøj for leverandører og destinationer, særligt hvis de virtuelle deltagere oplever FOMO (Fear Of Missing Out), og får lyst til at deltage fysisk næste gang.