Advisory Board
Foto: SydkystDanmark
Et advisory board kan være en fordel, hvis du gerne vil styrke din virksomhed.
Et advisory board består typisk af en række eksterne mentorer, som løbende hjælper og sparer med dig omkring økonomi, salg, markedsføring, produktudvikling, vækst, risici.
Der findes ikke en afgrænsning på et advisory boards størrelse, men typisk på et sted mellem 2-6 personer. Et advisory board mødes oftest 4-6 gange om året.
Her er 4 simple trin til at stifte et advisory board:
- Find ud af formålet. Hvad vil du bruge dit advisory board til og hvilke konkrete udfordringer vil du have hjælp til?
- Lav en liste med kandidater. Sørg for at finde nogen, der kan og tør stille dig kritiske spørgsmål. Dit advisory board må ikke kun bestå af folk, som er enige med dig.
- For hver kandidat formulerer du, hvad de får ud af at hjælpe dig. Tid er penge og der skal være en form for win-win her.
- Skab kontakten til kandidaterne gennem dit netværk. Kolde opkald og e-mails har en højere afvisning end hvis du bliver introduceret af en fælles bekendt.