Chinavia
The Chinavia project was initiated in 2012 and works toward making Scandinavia more appealing and welcoming to Chinese travelers to ensure that Scandinavia keeps its position in the global competition to attract Chinese visitors.
De kinesiske rejsende må vente lidt endnu, før de igen kan besøge København, men Wonderful Copenhagen arbejder fortsat for at fastholde kinesernes appetit på nye københavnske eventyr, så de vælger at tage til Danmark, når de igen kan rejse.
”Det mørke brød, kontrasterne mellem surt og sødt, det bløde blandet med det sprøde.” Adam Aamann står iklædt hvid skjorte og forklæde i køkkenet på sin restaurant i Niels Hemmingsens Gade og fortæller om hemmelighederne bag godt smørrebrød.
Han har inviteret Wonderful Copenhagen og 16.000 liveseere indenfor til en times livestream på den kinesiske platform Dianping, der har 290 mio. månedlige brugere og er en kinesisk pendant til Tripadvisor og Yelp. Den gennemsnitlige bruger så med 6 minutter og 33 sekunder.
God mad og tips til København
Udsendelsen starter på Grå Brødre Torv, hvor Dan Schou fra Wonderful Copenhagen giver en kinesisk introduktion til dansk smørrebrød. Herefter bevæger udsendelsen sig op til Aamands 1921, hvor Adam Aamand byder velkommen og tager seerne og værten Dan med ud i køkkenet og viser, hvordan magien opstår, mens Dan oversætter til kinesisk.
Se en forkortet version af filmen her.
Endeligt fortsætter streamingen ind i restauranten, hvor der bliver smagt på de færdige produkter talt om dansk mad og delt tips til, hvad man ellers skal opleve, når man besøger København.
Kineserne rejser fortsat
Produktionen er et samarbejde med Visit Denmarks kinesiske kontor, STB, og en del af Wonderful Copenhagens alternative PR-tilgang i skyggen af COVID-19.
”Kineserne har nemlig på ingen måde mistet rejselysten, og deres nationale rejsemønstre nærmer sig pre-corona tilstande. Således foretog de 637 mio. nationale rejser i deres oktoberferie i år," siger Tine Kastrup-Misir, kommunikation- og marketingdirektør, Wonderful Copenhagen og fortsætter.
Lige nu er indholdsrige livestreams meget populære i Kina, men de blev faktisk allerede brugt hyppigt før COVID-19, og det er et greb, som Wonderful Copenhagen vil gøre mere brug af fremover.
I 2019 opnåede Wonderful Copenhagen 54 mio. eksponeringer på tværs af kampagner og kinesiske SoMe kanaler.