Kajak_cph

Have Some Copenhagen

Foto: Daniel Rasmussen

Vi vil gøre det nemmere for Københavns hoteller, restauranter, butikker, kulturinstitutioner m.fl. at blive en del af byens events - store som små - og få kommerciel glæde af megaevents i København og byens mange gæster. Sammen vil vi skabe en fest omkring byens events.

Kom godt i gang!

Have_some_kop
Romina Amato

Det er ganske let for din virksomhed at blive en del af Have Some Copenhagen. Denne folder giver dig en hurtig introduktion af hvad aktivering ved events handler om, og giver samtidig håndgribelige eksempler på hvordan materialet har været anvendt.

København har altid noget at byde på - koncerter, sport, udstillinger, andre store begivenheder og en kold i skyggen. Derfor er København den generøse storby. Mange, der rejser langt for at opleve VM i badminton eller se en EM fodboldkamp i Parken, bliver i byen i nogle dage. Så de skal overnatte, spise, shoppe, hygge, drikke champagne eller gravøl. Godt nok er det i udgangspunktet badmintonkampe eller 90 minutters fodbold, der er årsagen til, at de kommer. Men du og din forretning kan blive en del af årsagen til, at de også er glade for at blive og opleve København – og måske vende tilbage.

Det er idéen med “Have Some Copenhagen”, nemlig at skabe en platform til Københavns erhvervsdrivende, kulturinstitutioner og foreningsliv, når byen er vært ved store events med tilbud og initiativer til glæde for eventdeltagere, andre besøgende og byens borgere. "Have Some Copenhagen" er en alsidig eventfortælling, der passer på hverdagssituationer og i eventsammenhænge. Eksempelvis bliver fortællingen ved EM i fodbold til "Have a Ball in Copenhagen" og ved Copenhagen 2021 til "Have Pride in Copenhagen".

Wonderful Copenhagen har udviklet en række eksempler på aktiviteter og materialer, som frit kan anvendes i forbindelse med byens events, så flest muligt får mest mulig glæde af byens mange besøgende. 

Copenhagen - A GeneroCity

Udviklingen af aktiveringsmodellen ved events er sket med involvering af byens partnere og eventaktører. De har fundet ind til kernen af de københavnske værdier, der har dannet grundlaget for udvikling af kampagnen "Have Some Copenhagen". Fortællingen er kaldt "Copenhagen - A Generocity".

Læs mere her.

Medarbejder
Har du nogle spørgsmål?

Manager - Sustainability

thn@woco.dk