MDK - CPH Lounge, Didde

CPH Lounge

Foto: NIRAS

Ved at åbne op for dialogen med leverandører og kunder, har CPH Lounge mindsket klimabelastningen på transport.

CPH Lounge har længe været optaget af at lave forbedringer af deres forretning, som også gavner klimaet. Deres primære motivation har altid været, hvordan virksomheder, kunder og leverandører sammen kan gøre hinanden bedre. Det gør de ved at udvikle gode løsninger, prøve nye ting og tiltag, der kan forbedre alles resultater.

MDK- CPH Lounge

Foto:NIRAS

”Bag alle store virksomheder er et hav af mindre virksomheder, så vi har alle sammen et ansvar helt til toppen, til at hjælpe de store virksomheder til at kunne levere de gode resultater.” Didde Steinmann, Direktør CPH Lounge

Didde Steinmann mener, at selvom man er en lille virksomhed, kan man sagtens tage ansvar og gøre en forskel. Gennem deres klimaregnskab blev det tydeligt, at særligt kørsel fylder meget i deres klimabelastning. Dette førte til, at CPH Lounge startede en ny form for dialog med deres kunde:

”(…) skulle vi lige prøve at ringe til kunderne og spørge, om de kunne være lidt mere fleksible i forhold til leveringen. Hvor vi tidligere måske har haft sådan lidt, ”åh nej, det er dårlig service, hvis vi begynder at ringe”, men faktisk er det her jo ikke et spørgsmål om dårlig service, det er et spørgsmål om at løfte for os alle sammen” Didde Steinmann, Direktør CPH Lounge 

Bevidstheden om deres CO2-udledninger førte til en ny form for kommunikation med kunder, som bidrog til effektivisering og optimering af deres kørsler. På den måde handler det hele tiden for CPH lounge om at gøre hinanden bedre, såvel kunder som leverandører. 

Fakta om CPH Lounge:

  • Ligger i Lynge
  • CPH Lounge er event og konferencearrangør og -leverandør
  • Blev stiftet i 2006