Pink Design

De 10 udvalgte virksomheder

Foto: jeppe sørensen

Læs nærmere her om de udvalgte virksomheder, som deltog i Kickstart Innovationen

Kilroy Group Travel 
Kilroy Group Travel har i Kickstart Innovation gentænkt den traditionelle studietur til en mere nutidig, relevant og bæredygtig fremtid. Dette sker gennem en sammensætning af turisme og uddannelse i form af et hybrid studietursforløb for uddannelsesinstitutioner i samarbejde med tilkoblede organisationer, således studieturen oparbejder en mere lærerig og bæredygtig vinkel.

Virksomhedens hjemmeside: https://www.kilroy.dk/studieture

 

MCI Copenhagen
MCI Copenhagen har i Kickstart Innovation fokuseret på at skabe en unik hybrid løsning til møder, events og konferencer, således kvaliteten af de virtuelle møder forbedres og kobles med afholdelse af fysiske møder. MCI Copenhagen har udvalgt 4 platforme at arbejde med og skræddersyer til deres kunders behov. MCI Copenhagen arbejder med involvering af deltagerne på alle niveauer og bruger ofte ekstra apps som Slido og Mentimeter, samt facilitatorer til at øge interaktionen mellem det virtuelle og det fysiske møde.

MCI Copenhagen er en del af en global event- og marketingvirksomhed, der skaber virtuelle og fysiske arrangementer for virksomheder og foreninger. Dette indebærer bl.a. løsninger vedrørende strategisk og digital kommunikation og foreningshåndtering

Virksomhedens hjemmeside: https://www.mci-group.com/da-dk/

 

StaySeat
StaySeat har i Kickstart Innovationen arbejdet med udviklingen af et produkt bestående af trådløse varmehynder med justerbar varmeeffekt til bagdel og ryg.
Med denne løsning, vil StaySeat udfordre måden hvorpå vi opvarmer udesiddende gæster på restauranter og cafeer. I dag er den mest anvendte løsning den elektriske varmelampe, og den har en række udfordringer. I en tid hvor bæredygtighed og klima er på alles læber, mener StaySeat at det er fuldstændig irrationelt at opvarme udendørsarealer ved at brænde 1500 watt fra 2m afstand, hvilket svarer til at sætte en radiator udenfor, og skrue helt op for styrken.

Med den trådløse varmehynde, som StaySeat har udviklet, kan brugeren selv justere varmen i 3 niveauer, efter eget behov. Ved at fokusere varmekilden til, hvor der reelt er behov for varme, har StaySeat udregnet at der kan spares meget strøm. Med løsningen kan 35 varmehynder opvarmes for den samme energi som én gennemsnitlig varmelampe bruger. Det er en kæmpe energireduktion til fordel for klimaet. Virksomheden håber på at dette vil være et bæredygtigt produkt, som foretrækkes frem for de strøm- og gaskrævende varmelamper til udendørs arealer.

Med StaySeats varmehynder vil det give mulighed for at gæster og turister kan sidde udenfor det meste af året, hvilket gør det udendørs ophold mere attraktivt og lettere at skabe afstand mellem gæsterne på caféer og restauranter.

StaySeat blev etableret i 2020 med et formål om at udvikle og sælge varmeelementer, samt andet tilbehør til møbler. 

Virksomhedens hjemmeside: https://www.stayseat.dk/ 

 

Clientele
Clientele har i Kickstart Innovation udviklet en platform, der kan hjælpe oplevelses- og madaktører med at udjævne udsving i antal besøgende i løbet af dagen, således gæsternes besøg spredes over hele dagen. Clientele har tidligere erfaring med udvikling af softwareløsninger til oplevelsesindustrien, men ønsker at skabe mulighed for nye indtjeningsmuligheder og en bedre samlet kapacitet for oplevelses- og madaktørerne, samtidig med at gæsterne kan få en tryg oplevelse med god afstand.

Clientele kan med platformen hjælpe restauranter og caféer med digital relationsopbygning og salg til det lokale klientel. I en tid med færre turister og større konkurrence fra de profitdræbende deal sites og takeawayportaler er oplevelsesvirksomheder om nogen nødt til at tænke kundecentrisk og rodfæste relationen til de loyale gæster. Med Clientele er det nemt for den enkelte virksomhed at starte sit helt eget community for stamgæster og lokale fans, som gerne vil virksomheden - og anspore dem til at komme igen og igen vha. loyalitetsskabende medlemsfordele, eksklusive events og 1:1 gæstekommunikation.

Virksomhedens hjemmeside: https://familiohq.com/

 

DigitalGuest
DigitalGuest startede som en digital erstatning af værelsesmappen, som man kender fra hotellet, og har siden 2018 udviklet sig til at blive den største skandinaviske platform for mersalg, kommunikation og gæsteservice. DigitalGuest bliver brugt af hvert 4. hotel i Danmark og bliver pt. brugt af 250+ hoteller i 15 lande.

Med en grundlæggende intention om at erstatte fysiske papirmaterialer på hoteller har DigitalGuest digitaliseret gæsterelationen for hoteller, feriehuse og campingpladser, og har i Kickstart Innovationen videreudviklet platformen til oplevelsesbranchen, så det skaber bedre mulighed for at kommunikere og dele infromation mellem oplevelsesudbyderen og gæsten med et minimum af fysiske kontaktflader

Under dette projekt er platformen blevet testet på en forlystelsespark, feriecenter og et museum. Konklusionen er at der er potentiale i stort set alle brancher hvor der er gæster.

Virksomhedens hjemmeside: https://digitalguest.com/da/

 

GoVisit
GoVisit tilbyder en kommunikationsplatform i form af en app, der nemt kan skabe et overblik over nærliggende attraktioner og oplevelser for turister. Produktet som GoVisit har udviklet i Kickstart Innovation er en overbygning til virksomhedens eksisterende app. Denne overbygning består af en Beacon teknologi, så virksomheden nu kan tilbyde ”pop-up” information igennem GoVisit app'en på udvalgte placeringer med seværdigheder eller oplevelser, som gæsten muligvis ellers ville have overset.

Bagvedliggende gør GoVisit det lettere for aktører at komme gæsten i møde igennem app'en med deres aktiviteter og oplevelser, samt kommunikation direkte til gæstens smartphone. Derudover tilbyder GoVisit integrationer til aktører på egen hjemmeside og infoskærme med kalender, samt Destinationsselskaber yderligere output til fælleskalendere og infoskærme som i eks. Destination Himmerland og Destination Nord. Endvidere har virksomheden igennem Kickstart Innovation fået udviklet

Virksomhedens hjemmeside: https://www.govisit.dk/

 

UrbiHunt
En digital platform, der leverer udendørs oplevelser, hvor brugerne skal løse et udendørs escape room-mysterium med hele byrummet som spilleplade. Mysterierne spilles via en app, der gennem GPS, tidtagning og real-time synkronisering mellem brugernes enheder, skaber en forbedret interaktiv spiloplevelse. 

UrbiHunt har i Kickstart Innovation udviklet deres koncept og digitale platform, så flere turismeaktører nu er direkte involveret i spillene. Produktet skaber liv i byerne og giver spillerne mulighed for at opdage mindre kendte afkroge i byen, og bidrager derved til mere bæredygtig turisme.

Virksomhedens hjemmeside: https://www.urbihunt.com/

 

GoBoat
GoBoat har I Kickstart Innovationen arbejdet med at digitalisere analoge processer gennem en web-app til kunderne. Web-app'en formidler bæredygtig brug af havnen, sikkerhedsprocedurer og anbefalinger til havnens og kajens oplevelses- og madaktører, således disse bliver synlige for GoBoats gæster og på sigt for alle brugere af havnen. Web-app’en understøtter virksomhedens mål om at gøre sejloplevelsen på vandet tilgængelig for alle. GoBoat udlejer elektriske både i København, Odense og Aalborg. På sigt skal web-app’en ikke kun dække København men også de andre byer, som GoBoat er i – heriblandt de internationale lokationer i fx Australien, London, Tyskland og Sverige. Dette giver de sejlende muligheden for at opdage og udforske alle havnes gemte kroge.

Virksomhedens hjemmeside: https://goboat.dk/

 

Kiddo
Med en bæredygtig vision om at give børn og unge flere oplevelser fremfor fysiske ting, har Kiddo udviklet en digital platform, der formidler oplevelsesgaver til børn og unge. I Kickstart Innovation har Kiddo fokuseret på at videreudvikle platformen, således den i højere grad tilpasses et digitalt format og bliver mere integrerbart med virksomheders systemer. Derudover har Kiddo undersøgt muligheden for at udvikle nye digitale gavekortsløsninger med avatars, der gør slutproduktet sjovere for børn og unge.

Virksomhedens hjemmeside: https://www.kiddo.dk/

 

StoryHunt
StoryHunt tilbyder en platform til interaktive podcasts, hvor brugeren tages op af sofaen og ud på eventyr i den virkelige verden. Dette foregår gennem en kombination af en kortbaseret platform og podcasts. 

I Kickstart Innovation har StoryHunt udvidet deres interaktive podcasts, så de nu inkluderer mad og drikke. Helt konkret har de lavet en oplevelse i Odense, hvor brugeren får udleveret specialøl på tre barer, mens de nyder fortællingen om øllens og byens historie, samt en oplevelse i Nyhavn, hvor brugeren kan vælge at spise på en af tre restauranter. 

StoryHunt skaber værdi for restauranter og barer ved at inkludere dem i et nyt koncept, som både giver flere kunder og skaber en samhørighed med stederne. Både barer og restauranter har udvist stor interesse for konceptet. 

Bag kulisserne har StoryHunt udviklet et komplet platformssystem, som gør at deres partnere automatisk får udbetalt penge. Hos StoryHunt ser man muligheder i at skabe endnu mere komplette oplevelser, som kan strække sig over længere tid. Gennem systemet vil det fx være muligt at lave pakkerejser, hvor man får mad, drikke, hotel og oplevelser i et, bundet sammen af en interaktiv podcast, som bidrager med ny viden og aktiv underholdning undervejs.

Virksomhedens hjemmeside: https://storyhunt.dk/work