Villa Copenhagen

Mødebranchen i hovedstaden viser produktet frem: Danske mødebookere på besøg denne uge

20.5.2021
Foto: Mellanie Gandø

Som kulmination på fire ugers kampagne med fokus på at få danske virksomheder til at holde møder i hovedstaden igen, har 76 aktører fra hovedstadens mødebranche i denne uge slået dørene op og vist produktet frem til danske mødebookere.

”Lad os mødes på ny i København” – sådan lyder budskabet i en kampagne fra Wonderful Copenhagen, målrettet kunderne på det danske mødemarked, både mødebookere og virksomhederne, der afholder møder.

Kampagnen, der har kørt de sidste fire uger, kulminerer disse dage, hvor en lang række danske mødebookere kommer til åbent hus hos et stort antal hoteller og mødevenues i hovedstadsregionen. Hele 76 virksomheder fra hovedstadens mødebranche har tilmeldt sig åbent hus-arrangementet, hvor de får mulighed for at vise deres mødeprodukter frem til potentielle kunder.

Blandt de mange hoteller og mødesteder er BC Hospitality Group, der både holder åbent hus i Bella Center, på Crowne Plaza Copenhagen Towers og på Copenhagen Marriott Hotel.

”Det er virkeligt dejligt med den store interesse for vores venues, og vi har glædet os til at vise de tre brands frem igen. Vi har 130 tilmeldinger til de tre arrangementer, det er vi meget tilfredse med, og vi håber, at vores gæster er lige så glade for at besøge os igen, som vi er for at tage i mod, og så glæder vi os selvfølgelig til at komme i gang for alvor,” siger Karen Østerbye, pressechef i BC Hospitality Group.

Det er ikke kun de veletablerede mødesteder, der inviterer de potentielle kunderne ind til åbent hus. Out of Office Copenhagen, der åbnede sidste sommer, mens krisen var i fuld gang, får også vist faciliteterne frem denne uge.

”Som et nyetableret venue har vi glædet os og set frem til disse dage, hvor vi igen kan invitere gæster indenfor. Med plads til 50 gæster er vi en lille spiller, til gengæld har man altid stedet for sig selv og deler ikke faciliteter med andre end dem, man selv har inviteret,” siger Didde Steinmann, Customor Relations- & Creative Director, og uddyber om det nye sted:

”OOOC ligger i en af Københavns absolut mest charmerende bydele, nemlig Christianshavn, omgivet af brosten, kanaler og et local hood med en fantastisk diversitet. Udover at vi ligger i en historisk bygning, så har vi egen kajplads – hvorfor køre? når man kan selje.”

Kampagnen har fokuseret på at fortælle, at hovedstaden er klar til at afholde møder igen - i trygge rammer og med nye tiltag tilpasset den nye virkelighed.

”Det er i hovedstaden, turismen er allerhårdest ramt, og det gælder ikke mindst mødebranchen. Så det er virkelig vigtigt, vi får sat gang i den forretning igen hurtigst muligt. Med den her kampagne har vi fokus på det danske marked og på at få flere til at holde deres møder ude i byen igen.  Samtidig har vi forberedt en lang række salgsaktiviteter til det internationale marked, som vi rykker på, i takt med at det bliver muligt,” siger Kit Lykketoft, direktør for erhvervsturisme og events i Wonderful Copenhagen.

Kampagnen ”Lad os mødes på ny i København” har både fokuseret på budskabet om, at hovedstaden er klar til at afholde møder igen i trygge rammer, og at branchen holder åbent hus 17. – 21. maj.