Copenhagen Cooking

Wonderful Copenhagen kører ny kampagne målrettet internationale eventgæster

19.7.2021
Foto: Wonderful Copenhagen

Byens turismeaktører har rig mulighed for at blive en del af Wonderful Copenhagens kampagne - Have Some Copenhagen, der bruger events som trækplaster for internationale rejsende.

Markedsføringen er særligt rettet mod det sydsvenske og nordtyske marked, når Wonderful Copenhagen i den kommende tid igangsætter endnu en indsats for at få internationale gæster til byen i forbindelse med hovedstadens genstartsplan, Comeback Copenhagen.

Med afsæt i værtskabsmodellen Have Some Copenhagen er der et særligt fokus på at tiltrække gæster til hovedstaden i forbindelse med Copenhagen 2021, Copenhagen Cooking, Copenhagen Beer Week, Copenhagen Ironman og Copenhagen Half, ligesom VM i Kano og Kajak også bliver aktiveret.

Disse events er udvalgt, da de alle har et potentiale i forhold til internationale rejsende og på forskellig vis matcher byens kernefortællinger, som en aktiv og inkluderende by med en stærk gastro- og ølfortælling.

Alle byens aktører er mere end velkomne til at bruge Have Some Copenhagen i deres egen markedsføring, nyhedsbreve og ikke mindst fysiske udsmykning på hoteller, restauranter, attraktioner eller andet. Jo flere steder man som gæst møder fortællingen, jo stærkere vil den generøse invitation stå frem, og jo mere tydeligt vil det være, at byen tilbyder gæster og lokale at tage dele dens herligheder.

Grafiske filer og film til aktivering af de forskellige events kan hentes på Wonderful Copenhagens hjemmeside.

Kampagnefilm - Copenhagen Cooking

Denne film kører som betalt kampagne i Sydsverige og Nordtyskland på Facebook, Instagram og Youtube, ligesom andre aktører her kan hente materiale og film til egen markedsføring.

I forbindelse med Copenhagen 2021 har Wonderful Copenhagen blandt andet lavet et større mediesamarbejde med Pride Life Global, hvor Have Pride in Copenhagen bliver aktiveret, ligesom det gør i denne Copenhagen 2021 film.

Op til Copenhagen Cooking, Copenhagen Beer Week og Copenhagen Half udruller vi en større digital kampagne, der kommer til at køre i Sydsverige og Nordtyskland med videoer på henholdsvis Facebook, Instagram og Youtube.

Den digitale kampagne bygger videre på de kampagner, Wonderful Copenhagen i samarbejde med VisitDenmark allerede kører, og bruger events som specifik årsag til at komme til København. Ved Copenhagen Cooking er temaet Have a Taste of Copenhagen, mens temaet ved Beer Week er Have a Brew in Copenhagen og CPH Half inviterer til Have the Half of Copenhagen.

Cph half

Foto:Wonderful Copenhagen

Et hovedformål med Have Some Copenhagen er at lade destinationens aktører tappe ind i de forskellige events. For de rejsende skaber det en rød tråd i brugeroplevelsen, hvor de først møder den generøse fortælling på SoMe-platforme og herefter møder den både til selve eventen og i byens rum og hos de aktører, der vælger at tage del i kampagnen.

Alle aktører kan hente grafikken og video content til de forskellige kampagner på wonderfulcopenhagen.com, ligesom det er muligt at kontakte os, hvis man ønsker assistance til, hvordan man kan aktivere de forskellige events. Videoerne kan downloades og bruges i fx nyhedsbreve, markedsføring eller på relevante skærme.

Kampagnefilm - Copenhagen Half

Denne film kører som betalt kampagne i Sydsverige og Nordtyskland på Facebook, Instagram og Youtube, ligesom andre aktører her kan hente materiale og film til egen markedsføring.