Wonderful Copenhagen skænker inspiration om øl til briter
Turisterne skal få øjnene op for København som en af Europas førende ølbyer. Derfor sætter Wonderful Copenhagen fokus på hovedstadens bryggerier i internationalt medie.
København er en af verdens allerbedste ølbyer, og det skal flere gerne få øjnene op for. Det arbejder Wonderful Copenhagen for, hvilket blandt andet sker i regi Comeback Copenhagen, der sætter fokus på at bruge events til at skabe opmærksomhed om København og trække gæster til byen.
Derfor har Wonderful Copenhagen indgået et mediepartnerskab med et af verdens førende ølmedier. Det engelske magasin Ferment har sat fokus på en række europæiske byers ølkultur. Foruden en annonce for ølfestivalen Copenhagen Beer Week med sloganet Have a Brew in Copenhagen, tager bladet læseren med rundt på en guidet tur til de allerbedste ølbarer i København med særligt fokus på øl på fad. ”København er en af verdens førende destinationer inden for mikrobryggerier og craft beer. Den fortælling har potentiale overfor øl-entusiaster, men også over for andre besøgende, der bare nyder at få en rigtigt god øl. Vi har det seneste år sat ekstra fokus på hovedstadens ølfortælling og samarbejder blandt andre med Copenhagen Beer Week om at positionere København som Europas førende craft beer destination,” siger Tine Kastrup-Misir, kommunikations- og marketingdirektør i Wonderful Copenhagen.
Foto:Wonderful Copenhagen
Mediepartnerskabet er en del af indsatsen Have Some Copenhagen, som skal aktivere events og eventaktører. Have a Brew in Copenhagen er det overordnede call to action ved Copenhagen Beer Week, og tanken er at skabe en inkluderende fortælling, som man som rejsende møder på hele brugerrejsen. Lige fra man kigger i magasinet Ferment, til man er i byen og ser det på hotellets plakater og doorhangere, til man får en øl på en bar og der igen står Have a Brew in Copenhagen på ølbrikken og bartenderens forklæde og til man lukker døren til sit værelse og hænger doorhangeren ud, der siger Have a Hangover in Copenhagen.
Have Some Copenhagen aktiveres også ved sommerens EURO2020 med ”Have a Ball in Copenhagen” mens det ved Copenhagen 2021 er ”Have Pride in Copenhagen” og ved VM Kano Kajak, Cph Half, Copenhagen Ironman og Copenhagen Cooking. Her arbejder Wonderful Copenhagen på at skabe synergi mellem Københavns og eventens brand og lade byens aktører koble sig på denne fælles fortælling.
Ølhunden glammer til september
Ud over den overordnede indsats foregår promoveringen af København som ølby også gennem et samarbejde med Copenhagen Beer Week. For selvom København har gode øl året rundt, så fejres de danske og lokale bryggerier yderligere ved en hel uges ølfestival 3. til 11. september 2021. Hos Copenhagen Beer Week ser man frem til at være med til at styrke hovedstadens position indenfor øl.
”Vi håber at både danske, men også udenlandske turister vil komme og tage del i ølfesten til september, og opleve, hvor unik en by København er. Også når det kommer til øl!” siger Christian Thomsen, festivalchef for Copenhagen Beer Week.
Som gæst vil man foruden at kunne smage et hav af forskellige øl også kunne opleve en række talks med udgangspunkt i øllets verden foruden en masse spændende madmuligheder. Så hvad enten man foretrækker at høre ølhunden glamme eller ølhanen gale, er der øloplevelser for enhver smag.
”Udover at øge synligheden omkring København som en ølby, så vil vi gerne sætte fokus på øllets samspil med gastronomien. På den måde kan vi også være med til at sikre omtale og omsætning til de mange gastro-aktører, som er blevet hårdt ramt af coronapandemien og de medfølgende restriktioner,” slutter Christian Thomsen.
Foto:Wonderful Copenhagen