Foto:Erik Hageman
UNESCO-UIA World Capital of Architecture og UIA verdenskongres i København i 2023
I 2023 er København udnævnt til UNESCO-UIA World Capital of Architecture (WCA) - en ny titel som UNESCO og UIA sammen tildeler den by, der er vært for den internationale arkitektforening UIAs verdenskongres. Kongressen rammer Bella Center den 2-6. juli 2023 og dermed bliver København verdensarkitekturby året rundt.
Begge begivenheder taler perfekt ind i Københavns ambitioner om at være en af verdens bedste byer at besøge, bo og leve i – og UNESCOs ambitioner om at sprede debat og udvikling inden for bæredygtige levemåder og løsninger.
Et sjældent mulighedsvindue
I en tid, hvor behovet for effektive internationale Københavnerkampagner er stort og konkurrencen mellem storbydestinationer er markant, har byen her et oplagt mulighedsvindue, hvor vi kan kommunikere fortællingen om en begivenhedsrig by, der altid er et besøg værd. En by, der er blandt verdens førende storbyer inden for bl.a. bæredygtige løsninger og demokratisk arkitektur og design og med en høj livskvalitet, stærk cykelkultur, spændende kulturarv og meget mere.
Copenhagen is for you...
Kampagneinformation, koncept mm.
Copenhagen is for you...
Wonderful Copenhagen har, sammen med Creative Denmark, Copenhagen Capacity og Københavns Kommune, udviklet en dugfrisk international rammefortælling, der kan bruges til at italesætte næste års begivenheder, og som både vi og byens aktører kan gøre brug af. Konceptet hedder 'Copenhagen is for you...' og er målrettet ferie– (B2C) og erhvervsrejsende (B2B) samt international presse.
'Copenhagen is for you...' er overliggeren på den mere lokale ’Copenhagen in Common’-fortælling, udviklet af Københavns Kommune ifm. verdensarkitekturåret. Den folder begivenhedsåret yderligere ud over for et internationalt publikum.
Kampagnekonceptet rummer bl.a. et manifest, en toolbox og guidelines, som du som aktør kan tappe ind i - helt gratis - og bruge i din egen markedsføring - så vi sammen kan sætte turbo på markedsføringstrykket i udlandet.
Dyk ned i fortællingen, værktøjskassen, billedmaterialer o.a. kampagneinformation lige her
Indsatsen er støttet af:
Head of International Press & Communication