Segmentanalyser
Wonderful Copenhagen har lavet en lang række analyser af turisters adfærd indenfor forskellige segmenter. Der er lavet analyser i forhold til informationssøgning og reason-to-go, kulturforbrug, brug af Copenhagen Card, brug af mobile og sociale medier m.m.
Analyser af de københavnske restauranter
Rapport: Hvordan københavnske restauranter kan skabe udvikling og innovation
Vi har fået lavet en analyse, der skal give dig som restauratør et større kendskab til dine målgrupper og gæsteprofiler samt afdække potentialer for nye samarbejder på tværs af branchen og til øvrige kultur- og erhvervsaktører. Analysen tager udgangspunkt i data om digitale adfærd fra 3 forskellige digitale medier: Google Reviews, Tripadvisor og Instagram og er udarbejdet af Backscatter.
Match-making manual: Udvikling af bedre partnerskaber
Vi har fået lavet en ultrakort udgave af analysen. En ”Matchmaking Manual”, hvor du som restauratør hurtigt kan danne dig et overblik over bl.a., hvem du er i klynge med og hvilke 5 ord, der optræder oftest i gæsternes positive anmeldelser af jer.
Potentialet for togturisme til København
En analyse af potentialet for øget togturisme til København fra nærmarkederne Göteborg, Stockholm, Hamborg og Berlin.
Internationale kulturbesøgende i København og omegn
En analyse af internationale kulturbesøgende i København. Hvilke oplevelser søger de og hvordan? Hvilke behov har de i forbindelse med oplevelser og, hvordan søger de dem opfyldt.
Transportanalyse
En analyse af internationale turisters brug af offentlig transport i hovedstadsområdet. Analysen afdækker internationale turisters adfærd i forbindelse med valg og fravalg af offentlig transport i hovedstaden samt potentialer og barrierer i forhold til internationale turisters transportadfærd.
Download rapporten her
Tourism+Culture Lab
I forbindelse med udviklingsprojektet Tourism+Culture Lab er der udarbejdet og indsamlet en række analyser, hvor kulturområdet og kulturturisme er omdrejningspunktet.