Turistens digitale rejse
22.11.2022På baggrund af generel viden om turisternes generelle adfærd har VisitDenmark udarbejdet en model over turistens digitale rejse, som kan benyttes i forbindelse med markedsføring mod internationale markeder.
Turistens digitale rejse hænger uløseligt sammen med langt størstedelen af turisternes egentlige rejse – ikke bare under selve rejsen og turistens oplevelser, men også før og efter. Det er derfor en stor fordel for jeres kulturtilbud at have en opdateret, international tilstedeværelse på jeres digitale kanaler, og desuden indtænke digital markedsføring i jeres kommunikationsstrategi.
Den digitale brugerrejse
På baggrund af generel viden om turisternes generelle adfærd, har VisitDenmark udarbejdet nedenstående model baseret på OMDs ECO-system. Det er en generel model, men fungerer som en forståelsesramme for hvilke faser, turisten gennemgår i forbindelse med en rejse - fra de indledende overvejelser til turen er overstået.
Foto:VisitDenmark & OMD
Læs mere om faserne i turistens digitale rejse
Læs mere om hver enkelt fase i turistens digitale rejse hos VisitDenmark.
Jeres digitale tilstedeværelse
Brug de sociale medier til at styrke jeres brand og jeres kernefortælling, og skab et digital tilhørsforhold til jeres kulturoplevelse. Udover fast redaktionelt indhold og besøgendes delinger kan de sociale medier desuden bruges til målrettet markedsføring.
Ud over at være til stede på de sociale medier kan det også anbefales, at I opretter og/eller opdaterer jeres side på Google My Business og TripAdvisor. Mange turister orienterer sig via Google (og Google Maps) og TripAdvisor i forbindelse med deres rejse.
Styrk jeres digitale tilstedevær og relationen til tidligere og potentielle besøgende ved at svare på brugernes anmeldelser på både de sociale medier, TripAdvisor og Google.