Trend A: Mere værdiskabelse
Coronapandemien har fastslået, at det fysiske møde stadig er vigtigt. Men der er behov for at udvikle de traditionelle formater, så fremtidens møder s...
MeetDenmark har fået udarbejdet en markedsanalyse, som giver overblikket over de vigtigste markedstrends og hvad de betyder for erhvervs- og mødeturismens forskellige forretningsområder.
Det internationale konsulenthus MMGY Hills Balfour har udarbejdet en markedsanalyse for MeetDenmark, som stiller skarpt på de vigtigste trends inden for erhvervs- og mødeturismen og ikke mindst, hvad de betyder for branchen.
MeetDenmark har set på tværs af mere end 35 rapporter, som alle har fokus på nye trends og tendenser inden for både erhvervs- og mødeturismen og fremtidens arbejdsmarkedet. Gennemgangen viser en række tværgående og konsistente temaer, som er blevet omsat til 12 markedstrends.
De 12 markedstrends er ikke rangeret efter vigtighed, da kunder har forskellige prioriteter og mål, når det kommer til at afvikle et fysisk event. Trendsene bør heller ikke ses i isolation, tværtimod hænger flere af dem sammen og kan påvirke hinanden. Det er derfor vigtigt at forholde sig til dem alle.
For at få en dybere forståelse for, hvad de forskellige markedstrends betyder for efterspørgslen, er der foretaget en lang række spørgeskemaundersøgelser, fokusgrupper og interviews med internationale kunder. Kundeundersøgelserne har resulteret i tre dybdegående analyser, som belyser de forskellige trends betydning for både møde-, messe- og kongresmarkedet.
På denne side finder du både de 12 markedstrends, de 3 dybdegående analyser og den fulde rapport, hvor du kan læse mere om datagrundlaget og metoden bag analysen. MeetDenmark håber, at analysens indsigter kan inspirere branchens aktører i deres fremadrettede salgs- og udviklingsarbejde.
Hamish Reid, Senior Associate Director MMGY Hills Balfour, præsenterer i denne korte video de 12 identificerede trends.
Bliv klogere på, hvad de forskellige markedstrends betyder for erhvervs- og mødeturismen.